ACTIVITATS COMERCIALS
Condicions de participació
La Setmana del Vi Català és la festa anual dels vins de Catalunya. Durant uns dies, totes les persones, entitats i empreses que hi estiguin interessades poden apuntar-se a la iniciativa i oferir els seus coneixements, els seus productes i els seus serveis, amb l’objectiu de promocionar i donar a conèixer els vins catalans a la població.
Les bases per participar a la Setmana del Vi Català 2022 són les següents:
- Cal inscriure l’activitat o les activitats que es volen oferir a l’eix del programa que correspongui abans del 7 d’octubre del 2022 a les 12h de la nit. L’organització revisarà totes les propostes i verificarà que s’atenen als objectius de la Setmana del Vi Català.
- La inscripció per a la organització d’activitats dins la Setmana del Vi Català és gratuïta.
- Les activitats poden organitzar-se expressament per a l’ocasió, o bé tractar-se d’activitats preexistents, sempre i quan s’ajustin als objectius previstos i a les dates de celebració de la Setmana del Vi Català (del 5 al 13 de novembre) i s’ofereixin sota el paraigües d’aquest esdeveniment.
-
Les activitats seran majoritàriament presencials, tot i que també es poden oferir activitats virtuals. En aquest cas, caldrà complir amb els requisits específics per a les activitats telemàtiques.
- Les activitats es poden organitzar en l’horari que més convingui als seus promotors; poden ser horaris prefixats o horaris oberts.
- Les activitats seran preferentment gratuïtes, tot i que també es poden oferir activitats de pagament, sempre que estigui justificat i resulti imprescindible al promotor.
- Cal disposar d’unes instal·lacions adequades per al correcte desenvolupament de l’activitat, així com del personal necessari per a dur-la a terme.
- En cas que sigui necessari, cal tenir coberta la corresponent assegurança i disposar de tots els permisos preceptius per al normal desenvolupament de l’activitat.
- En cas de venda de productes de la pròpia explotació, cal garantir els requisits sanitaris dels mateixos.
- Les etiquetes de comercialització de tots els productes han de complir amb la reglamentació comunitària per als estats membres de la UE i amb la reglamentació vigent a Catalunya en el moment d’inscriure’s al concurs.
- En cas que s’ofereixin vins, aquests han d’estar embotellats i presents al mercat català, i han d’estar certificats com a DO.
- Si l’activitat comporta la participació d’operadors i/o productes (vi català), aquests hauran de disposar de la corresponent certificació DO.
- Cal tenir present que, en aplicació del Decret 32/2005, de 8 de març, pel qual es regula la senyalització de les limitacions en la venda de begudes alcohòliques, “no es permet la venda ni el subministrament de begudes alcohòliques de cap mena a menors de 18 anys”.
- Les activitats inscrites dins l’apartat ‘Gastronomia i restauració’ han de complir un requisit específic: l’establiment ha de prioritzar utilitzar productes del territori o d’origen local. Els vins que s’ofereixin han de ser vins catalans amb Denominació d’Origen i s’haurà d’informar als clients sobre el vins, els seus orígens i els seus productors.
Els requisits per poder oferir activitats virtuals són els següents:
- La plataforma des d’on s’oferirà l’activitat la decideix el seu promotor. Pot ser una pàgina web pròpia o bé es pot utilitzar una xarxa social o una plataforma de videoconferències. En qualsevol cas, cal tenir un usuari creat i saber-s’hi desenvolupar amb normalitat per poder dur a terme l’activitat correctament.
- Cal tenir actiu un perfil en almenys una de les principals xarxes socials (Youtube, Instagram, Facebook o Twitter) per poder anunciar l’esdeveniment i estar en contacte amb els participants abans de l’activitat i durant el seu desenvolupament. Així mateix, cal tenir disponibilitat per estar pendents de les xarxes socials i els canals de contacte durant la setmana del 5 al 13 de novembre, per poder donar seguiment a les peticions dels participants.
- Cal disposar de càmera per gravar els vídeos i continguts (els smartphones posteriors al 2015 compleixen els requisits tècnics per poder oferir la qualitat desitjada).
- Recomanem seleccionar una persona que tingui certa fluïdesa i agilitat lingüística per parlar davant de càmera.
Fem-ne difusió
D’altra banda, i per reforçar la difusió de la vostra visita dins del programa de la Setmana del Vi Català 2022, demanem als promotors que també en feu promoció. Us oferim una sèrie de materials gràfics que podeu adaptar a la vostra proposta i que us serviran per a realitzar aquesta promoció, oferint una imatge unificada amb les altres activitats que formin part del programa de la Setmana del Vi Català. Trobareu aquests materials aquí.
Condicions de participació
La Setmana del Vi Català és la festa anual dels vins de Catalunya. Durant uns dies, totes les persones, entitats i empreses que hi estiguin interessades poden apuntar-se a la iniciativa i oferir els seus coneixements, els seus productes i els seus serveis, amb l’objectiu de promocionar i donar a conèixer els vins catalans a la població.
Les bases per participar a la Setmana del Vi Català 2021 són les següents:
- Cal inscriure l’activitat o les activitats que es volen oferir a l’eix del programa que correspongui abans del 30 de setembre del 2021 a les 12h de la nit (Gemma). L’organització revisarà totes les propostes i verificarà que s’atenen als objectius de la Setmana del Vi Català.
- La inscripció per a la organització d’activitats dins la Setmana del Vi Català és gratuïta.
-
En el moment de la inscripció cal tenir elaborat un Protocol d’Actuació COVID-19 que s’adeqüi a les directrius sanitàries vigents en aquell moment. Aquest protocol es revisarà i s’actualitzarà en el moment en què tingui lloc cada una de les activitats proposades.
- Les activitats poden organitzar-se expressament per a l’ocasió, o bé tractar-se d’activitats preexistents, sempre i quan s’ajustin als objectius previstos i a les dates de celebració de la Setmana del Vi Català (del 18 al 24 d’octubre) i s’ofereixin sota el paraigües d’aquest esdeveniment.
-
Les activitats seran majoritàriament presencials, tot i que també es poden oferir activitats virtuals. En aquest cas, caldrà complir amb els requisits específics per a les activitats telemàtiques.
- Les activitats es poden organitzar en l’horari que més convingui als seus promotors; poden ser horaris prefixats o horaris oberts.
- Les activitats seran preferentment gratuïtes, tot i que també es poden oferir activitats de pagament, sempre que estigui justificat i resulti imprescindible al promotor.
- Cal disposar d’unes instal·lacions adequades per al correcte desenvolupament de l’activitat, així com del personal necessari per a dur-la a terme.
- En cas que sigui necessari, cal tenir coberta la corresponent assegurança i disposar de tots els permisos preceptius per al normal desenvolupament de l’activitat.
- En cas de venda de productes de la pròpia explotació, cal garantir els requisits sanitaris dels mateixos.
- Les etiquetes de comercialització de tots els productes han de complir amb la reglamentació comunitària per als estats membres de la UE i amb la reglamentació vigent a Catalunya en el moment d’inscriure’s al concurs.
- En cas que s’ofereixin vins, aquests han d’estar embotellats i presents al mercat català, i han d’estar certificats com a DO.
- Si l’activitat comporta la participació d’operadors i/o productes (vi català), aquests hauran de disposar de la corresponent certificació DO.
- Cal tenir present que, en aplicació del Decret 32/2005, de 8 de març, pel qual es regula la senyalització de les limitacions en la venda de begudes alcohòliques, “no es permet la venda ni el subministrament de begudes alcohòliques de cap mena a menors de 18 anys”.
- Les activitats inscrites dins l’apartat ‘Gastronomia i restauració’ han de complir un requisit específic: l’establiment ha de prioritzar utilitzar productes del territori o d’origen local. Els vins que s’ofereixin han de ser vins catalans amb Denominació d’Origen i s’haurà d’informar als clients sobre el vins, els seus orígens i els seus productors.
Els requisits per poder oferir activitats virtuals són els següents:
- La plataforma des d’on s’oferirà l’activitat la decideix el seu promotor. Pot ser una pàgina web pròpia o bé es pot utilitzar una xarxa social o una plataforma de videoconferències. En qualsevol cas, cal tenir un usuari creat i saber-s’hi desenvolupar amb normalitat per poder dur a terme l’activitat correctament.
- Cal tenir actiu un perfil en almenys una de les principals xarxes socials (Youtube, Instagram, Facebook o Twitter) per poder anunciar l’esdeveniment i estar en contacte amb els participants abans de l’activitat i durant el seu desenvolupament. Així mateix, cal tenir disponibilitat per estar pendents de les xarxes socials i els canals de contacte durant la setmana del 18 al 24 d’octubre, per poder donar seguiment a les peticions dels participants.
- Cal disposar de càmera per gravar els vídeos i continguts (els smartphones posteriors al 2015 compleixen els requisits tècnics per poder oferir la qualitat desitjada).
- Recomanem seleccionar una persona que tingui certa fluïdesa i agilitat lingüística per parlar davant de càmera.
Fem-ne difusió
D’altra banda, i per reforçar la difusió de la vostra visita dins del programa de la Setmana del Vi Català 2021, demanem als promotors que també en feu promoció. Us oferim una sèrie de materials gràfics que podeu adaptar a la vostra proposta i que us serviran per a realitzar aquesta promoció, oferint una imatge unificada amb les altres activitats que formin part del programa de la Setmana del Vi Català. Trobareu aquests materials aquí.
Omplir aquesta fitxa no implica l’acceptació d’aquesta activitat dins el programa de la Setmana del Vi Català. Les dades proporcionades hauran de ser verificades abans per l’organització. Ens posarem en contacte amb vosaltres el més aviat possible per comentar els detalls de l’activitat.