El Celler Can Feixes de la DO Penedès ha acollit avui, dijous 17 de setembre, una trobada amb els presidents de les DO’s catalanes, el director general de l’INCAVI, Salvador Puig, i mitjans de comunicació. L’esdeveniment ha servit per fer balanç de la verema d’enguany i de les accions comunicatives que s’han fet conjuntament, així com per presentar oficialment la pàgina web de la Setmana del Vi Català.
Com ha explicat Salvador Puig, la Setmana del Vi Català tindrà una programació oberta i participativa, feta amb les propostes dels propis actors del sector més les que organitzarà l’INCAVI de forma directa. Així doncs, des d’avui i fins el 23 d’octubre, es fa una crida a empreses, entitats, administracions i col·lectius vinculats al món del vi perquè enriqueixin aquesta Setmana del Vi Català amb propostes pròpies. Tot aquell que vulgui oferir una activitat vinculada la món del vi (cellers, botigues de vins, restaurants, denominacions d’origen, associacions, etc.) pot proposar-la a través d’un formulari que es pot trobar a la web creada per l’ocasió.
Una Setmana del Vi amb activitats virtuals i presencials segures
El vi necessita actes presencials per poder-lo tastar i gaudir. Per això es poden proposar activitats presencials, sempre que siguin segures i tinguin en compte les mesures sanitàries vigents en aquell moment, amb aforaments limitats i reserva prèvia. També les activitats virtuals prendran especial rellevància i es programaran tallers, entrevistes, recorreguts virtuals i càpsules d’experiències o consells sobre el món del vi. Tothom qui ho desitgi podrà participar i gaudir de la Setmana del Vi Català també des de casa, a través de plataformes accessibles com Youtube, Instagram, Facebook o Twitter.
El programa de la Setmana del Vi Català està dividit en cinc grans eixos: enoturisme, gastronomia i restauració, activitats comercials, cultura i vi, i activitats divulgatives.
Gaudeix del que es bo #vicatalà, una setmana i sempre!
La Setmana del Vi Català neix amb la voluntat que tingui continuïtat en el futur. Com ja explicàvem en anteriors notícies, enguany s’ha vinculat, amb la campanya ‘Gaudeix del que és bo #vicatalà’, engegada conjuntament des de l’INCAVI i les 11 Denominacions d’Origen vitivinícoles catalanes. Per això la imatge creativa de la Setmana del Vi Català 2020 segueix la mateixa línia que la campanya.
Sota el lema Gaudeix del que és bo #ViCatalà, les DO i INCAVI busquen apropar al consumidor que viu a Catalunya als vins catalans amb Denominació d’Origen, vins que garanteixen la proximitat i la qualitat. La campanya és la resposta unitària a la situació anòmala que pateix el sector a Catalunya, on els vins més consumits no són els vins de proximitat. Els últims mesos, a més, aquesta situació s’ha vist agreujada per la crisi sanitària de la Covid-19, que va comportar, entre molts altres perjudicis, el tancament del canal Horeca (que representa aproximadament el 60% del consum de vi al país) i l’aturada de les exportacions.
Els canvis en els hàbits de consum i de vida, així com el distanciament respecte al segment de consumidor més jove, fan més necessària que mai una acció unitària que posi en valor el producte de gran qualitat dels més de 10.000 viticultors i viticultores i dels 850 cellers que hi ha al territori, i que troben en els consells reguladors de les denominacions d’origen el seu òrgan més representatiu.
La campanya conjunta ha comptat, en una primera fase, amb diferents plataformes de divulgació, com ara la web www.gaudeixdelqueesbo.com, on els usuaris poden jugar per saber quina és la DO catalana que millor els representa, i perfils a xarxes socials com Facebook i Instagram. Entre d’altres accions, els usuaris han pogut dissenyar la seva etiqueta ideal per al vi català, amb més de 60 dissenys participants. El disseny guanyador ha estat fruit d’una votació popular amb més de 3.000 participants.
La segona fase s’ha iniciat amb la verema, amb el patrocini del programa de TV3 Joc de Cartes i la posada en marxa de la Setmana del Vi Català. I a l’octubre, tindrà lloc la segona part de la campanya publicitària amb un espot a televisió i mitjans digitals i presència al transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona.
Modernitzar la imatge del vi català, apropar-lo al consumidor no expert i desvestir-lo de complexitat són alguns dels eixos d’aquesta campanya que té com a objectiu fonamental la promoció dels vins catalans amb Denominació d’Origen, no només perquè són el nostre vi de proximitat, sinó perquè són també de gran qualitat, reconeguda arreu.